piątek, 12 kwietnia 2019

BRODA TO NIE MODA


Tym razem będzie coś o mojej brodzie. Wiem, że jakiś czas temu już zapodałem wpis 30 Minut, który był o pielęgnacji, no ale widocznie temat się nie wyczerpał. Jakoś mnie tak naszło, żeby coś więcej o niej napisać.
No ten, tego… Rośnie sobie mój zarost już od prawie dwóch lat. I chociaż wiele osób mówi mi, żebym go zgolił, to ja idę w zaparte i mówię NIE! Nie, nie, nie i jeszcze raz nie zamierzam się brody pozbywać, za nic w świecie.
Jak już pisałem: dbam o nią, jak tylko mogę. Codziennie, jak zalecił mój szpec od brody, smaruję te moje włosy na mordzie olejkiem i balsamem. Szczotka w ciągu dnia to nawet kilka razy na dzień idzie w ruch. Co dwa, trzy dni szampon. A raz na miesiąc ogrania mi ją mój wspaniały szpec od brody – tak zwany barber.  
         Niecałe dwa lata temu stwierdziłem z całym przekonaniem, że chcę mieć porządną, długą brodę, która w przyszłości będzie mi się wiła aż do okolic pępka lub nawet jeszcze niżej. W to miejsce. No, sami wiecie jakie.
 A że geny jakieś tam po przodkach są, wiec predyspozycje do zapuszczenia też. No to na co było czekać? W końcu się zdecydowałem. Pomyślałem sobie: a czemu ja nie miałbym mieć fajnej brody jak ci faceci z reklam na facebooku?
Jednak początki były bardzo ciężkie. O tak, to na pewno. Zresztą wielu z Was wie, że początki zawsze bywają trudne i to w każdej dziedzinie. Najgorzej zacząć, jak to się mówi, a później to już leci.
 W ogóle, aby rozpocząć cały proces zapuszczania oraz i pielęgnacji, w pierwszej kolejności musiałem znaleźć porządnego barbera, który mógłby mi doradzić, od czego zacząć i takie tam. I tutaj uwaga, bo sprawa nie jest wcale tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Droga czekała mnie długa i zawiła. Jeszcze wtedy nie wiedziałem, że na szukaniu golibrody zejdą mi jakieś dwa bite miesiące…

Niestety, realia są takie, że przez ostatnie lata, kiedy to mężczyźni zaczęli upodabniać się do przodków i rozpoczęli zapuszczanie bród na skalę światową, samozwańcze salony barberskie wyrastały jak grzyby po deszczu. Przy takim napływie facetów z brodami niektóre salony to samozwańcza banda partaczy po kursach internetowych, bez porządnej praktyki, która jest niezbędna przecież do podcinania, profilowania lub golenia brody.
Chcesz zapuścić brodę, to uważaj przy wyborze brodatego fryzjera. Będziesz musiał się trochę najeździć, żeby chemia zaskoczyła. Mało tego. Będziesz musiał wejść pod nożyczki i maszynkę, aby sprawdzić, czy to jest to, i czy warto tam wracać raz w miesiącu.
Mój dobry znajomy z Kęt, Arek z brodą po pas. Jeździł aż do Gliwic, bo tam kogoś znalazł. Podobno gościu to ogar jakich mało i Arek polecał mi go, ale jednak jak dla mnie Gliwice leżą trochę za daleko od mojej małej wielkiej wioski. Szukałem dalej, ale w moich okolicach schodziło, schodziło i jeszcze raz schodziło. W pewnym momencie miałem dosyć i chciałem się poddać. Nie wiedziałem, co robić z moją twarzą.
 Serio wam mówię, ludzie, dobry barber to podstawa, aby dojść do ładu z brodą. I niestety na samym początku nadziałem się, i to bardzo, na partaczy bez praktyki.
 Oj, najeździłem się jak nic. I, kurfamilia!!! Już za pierwszym razem wpadłem jak śliwka w kompot. Przyjechałem na miejsce, patrzę: fajny salon barberski, więc udałem się pod nożyczki. I co z tego, że brzytwa była? Co z tego, że kompres na twarzy był? Co z tego, że miła obsługa i fajni ludzie? Co z tego, że było to wszystko i wydawać by się mogło, że niby wszystko jest tak jak trzeba? Chemii i, co więcej, doświadczenia w goleniu brody brakowało. Skapnąłem się już za drugim razem. A przecież dzisiaj to jest naprawdę ważne. Dobrze wyprowadzić brodę może tylko dobry barber z doświadczeniem. Z DOŚWIADCZENIEM! Bo inaczej nic z tego. Po drugim razie w takim salonie nie wiem, jak go nazwać, bo daleko stał od barbera, chociaż reklamował się jako barber, zrozumiałem, że już tam więcej nie wrócę i że nie tędy droga. Musiałem szukać dalej. Nie miałem wyjścia.
I tak w końcu trafiłem do Dominika, który określa się mianem męskiego fryzjera. Ale ja uważam, że jest to barber wybitny. Chemia między nami zaskoczyła od razu. Tutaj jest brzytwa i nawet kompres na mordzie by się znalazł, ale, kurna, po co, skoro mi wystarczy w zupełności to, że jest Dominik. To jest fachowiec od brody, a nie samozwańczy świeżak po kursie internetowym, który bierze się za brody, bo to teraz taka moda. To jest fachowiec, który siedzi w temacie chyba od tysiąca lat, jak długa i szeroka jest galaktyka.

                                               ***

Chodzę teraz regularnie do mojego barbera raz w miesiącu. Zawsze doradza, co i jak. A ja go słucham uważnie, bo mądrze gada ten mój barber. Prawdziwy Barber! Brodę wyprowadził mi na dobre tory. I teraz se rośnie od prawie dwóch lat.
– Ma se rosnąć i tyle – mówi Dominik, kiedy mi ją czesze – Chcesz mieć długą, to nie przycinamy dołu. Krechę się zrobi, jak długość będzie.
– Dobra, szefie. Jestem za – odpowiadam z uśmiechem na ustach.
– Wąsa robimy?
– A jak, robimy! – mówię.
         I skraca mi wąsy.
– Brzytwa? – pyta.
– A, jak ci się chce, to możesz.
– No to jedziemy – mówi i mi tą brzytwą jedzie policzki. A ja siedzę zadowolony. – Po długości nie biorę – mówi przy tym. – Mógłbym już nawet, ale spadnie, dużo spadnie, szkoda by było.
– Nie, zostawmy – stwierdzam. – Jeszcze z pół roku i coś spróbujemy wyprofilować. Na razie niech będzie. Tak mi dobrze.

         I tak se gadamy o życiu, o sprawach ważnych i tych mniej ważnych. O pracy, o ludziach, o przyszłości i przeszłości. I fajnie mi się tam siedzi, dlatego wracam do niego co miesiąc i lubię tam chodzić. Chyba większość kęckich brodaczy tak ma. Taki krasnal, polecił mi Dominika, a ja poleciłem go kilku innym znajomym. Nie trzeba jechać daleko. Na miejscu można zrobić fachową brodę i nie za miliony monet, jak to ma miejsce w większych miastach. Dzisiaj to za nic nie zmieniłbym tego gościa. Bo nie ma to jak facet, który goli brody. Bo przecież, moim skromnym zdaniem, do brody to musi być facet. Chociaż kobiety też się znajdą pewnie, co dają radę ogarnąć, ale jednak co facet, to facet do takich rzeczy. 

I tak sobie idę z duchem czasu i zapuszczam. Bo nie ukrywajmy, że w dzisiejszym świecie długa i puszysta broda może kojarzyć się z prawdziwym facetem, a nie lalusiem z Backstreet Boys i włosami na żelu. He he, żel to już przeszłość, tak se teraz myślę. O tak! Sławne włosy na żelu to już dawno przeminęły, jak Polskie mroźne zimy. Kiedyś był żel, a dzisiaj jest tylko broda i to się chwali. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń